Języki Obce w Szkole 3/2018
Uczniowie zdolni

Języki Obce w Szkole 3/2018

Udostępnij:

Jak cytować?

seria wydawnicza
Języki Obce w Szkole
autor / redaktor
dr Agnieszka Karolczuk
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
rok wydania
2018
miejsce wydania
Warszawa
rodzaj publikacji
Czasopismo
ISBN / ISSN
0446-7965
liczba stron
142
hasła przedmiotowe
Metody nauczania
Nauczanie języków obcych
Uczniowie zdolni
język
polski
program
Języki Obce w Szkole
szczegółowe informacje

Znane a smutne porzekadło „obyś cudze dzieci uczył” nauczyciele przypominają sobie zwykle wtedy, gdy trudy ich pracy dominują nad efektami i satysfakcją z niej. Paradoksalnie, do tych trudów trzeba zaliczyć nie tylko uczenie dzieci z rozmaitymi dysfunkcjami, ale i pracę z uczniami zdolnymi. Zdolności uczniów to „materia” niezwykle wymagająca, a przy tym właściwie słabo rozpoznana, zwłaszcza pod względem sugestii i praktycznych wskazówek postępowania. Dział Temat numeru w tym wydaniu Języków Obcych w Szkole poświęcamy właśnie problematyce zdolności uczniów. Autorzy tekstów podzielili się z Czytelnikami wiedzą i refleksjami z szerokiego spektrum kwestii zdolności, m.in. ich istoty i genezy, wykorzystywania ich i rozwijania, wspomagania zdolności uczniów, podsycania ich ukierunkowanego zainteresowania i wzbudzania ciekawości. (...)

Ze wstępu do numeru 3/2018,
dr Agnieszka Karolczuk
Redaktor Naczelna JOwS