Języki:Obce w szkole
Czsopismo dla nauczycieli

Języki:Obce w szkole

Udostępnij:

Jak cytować?

seria wydawnicza
Języki Obce w Szkole
autor / redaktor
dr Agnieszka Karolczuk
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
wydanie
1/2017
rok wydania
2017
miejsce wydania
Warszawa
rodzaj publikacji
Czasopismo
ISBN / ISSN
1/2017
liczba stron
132
hasła przedmiotowe
Edukacja językowa
Edukacja w Polsce
Języki Obce w Szkole
Języki w Europie
Nauczanie języków obcych
język
polski
program
Języki Obce w Szkole
szczegółowe informacje

Nauczyciele języków obcych dysponują zwykle wieloma kompetencjami: znają język, którego uczą – jego leksykę i strukturę, zasób idiomów i niuanse stylistyczne, mają wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie metodyki nauczania, orientują się w organizacji edukacji językowej… Można by pewnie jeszcze długo wymieniać te kompetencje, bynajmniej nie po to, aby dojść do przekonania, że ten, kto uczy języka, powinien być omnibusem. Rzeczywistość nauczania języków charakteryzuje się sporą zmiennością, a uznać za nią trzeba m.in. coraz częstsze uczenie polskiego jako obcego w szkołach w Polsce. W tym numerze Języków Obcych w Szkole mogą się Państwo zapoznać z kilkoma aspektami tego zjawiska, np. z szerszym spojrzeniem na rolę nauczyciela w szkole wielokulturowej (U. Majcher-Legawiec) czy z refleksjami (niejęzykowymi) lektora uczącego polskiego uchodźców (S. Busiło), a także przeczytać o badaniach naukowych związanych z kształceniem nauczycieli polskiego jako obcego (D. Bucko, A. Prizel-Kania).