Studies on Quality Teachers and Quality In-service Teacher Education
Tom 11 Serii Naukowej FRSE

Studies on Quality Teachers and Quality In-service Teacher Education

Udostępnij:

seria wydawnicza
Seria Naukowa Wydawnictwa FRSE
autor / redaktor
Joanna Madalińska-Michalak
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
rok wydania
2020
miejsce wydania
Warszawa
rodzaj publikacji
Książka
ISBN / ISSN
978-83-66515-32-1
liczba stron
352
hasła przedmiotowe
Badania naukowe
Edukacja językowa
edukacja migrantów
Jakość kształcenia
Nauczanie języków obcych
włączanie społeczne
język
angielski
program
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
szczegółowe informacje

"This book Studies on Quality Teachers and Quality In-service Teacher Education is directly connected with the book Studies on Quality Teachers and Quality Initial Teacher Education (Madalińska-Michalak, 2020). Both books focus on original and research informed writings related to prospective teachers, teacher educators, and teachers, and they address teacher education in the 21st century.
Teacher education is perceived as a highly complex process raising many challenges as well as many opportunities in the process itself. Therefore, the book offers to go beyond static understanding of teacher quality and focus not only on initial teacher education, but at the same time on the the contribution of faculties and schools of education on the development of teachers during their careers."

Joanna Madalińska-Michalak