Języki Obce w Szkole 4/2018
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Języki Obce w Szkole 4/2018

Udostępnij:

Jak cytować?

seria wydawnicza
Języki Obce w Szkole
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
wydanie
4
rok wydania
2018
miejsce wydania
Warszawa
rodzaj publikacji
Czasopismo
ISBN / ISSN
0446-7965
liczba stron
136
hasła przedmiotowe
Metody nauczania
Nauczanie języków obcych
Specjalne potrzeby edukacyjne
Uczniowie niepełnosprawni
Uczniowie z ADHD
Uczniowie z zaburzeniami
język
polski
program
Języki Obce w Szkole
link zewnętrzny
szczegółowe informacje

Specjalne potrzeby edukacyjne to spore spektrum zagadnień, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie zakres różnorodności uczniów, także pod względem występujących u nich dysfunkcji i deficytów. Autorzy tekstów dotyczących pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi podkreślają zwłaszcza wpływ owych deficytów na funkcjonowanie poznawcze tych uczniów i podpowiadają, jak próbować je poprawiać oraz jakie proste działania przedsięwziąć. Wszystko to w imię wsparcia budowania wiedzy o świecie u uczniów, u których kształcenie reprezentatywnej funkcji języka jest zdecydowanie niestandardowe, ale dysponując wiedzą i umiejętnościami, można tę funkcję skutecznie rozwinąć, czyli, poniekąd, otworzyć lub poszerzyć uczniom świat. [...]
(Ze wstępu do numeru 4/2018)